SijoitusSummit on Suomen suurin sijoitustapahtuma netissä.
Rekisteröidy nyt mukaan maksutta niin näet kaikki videot.

(Jos olet jo rekisteröitynyt niin sinun ei tarvitse rekisteröityä uudelleen)

Lue lisää ja rekisteröidy tästä

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2018 tuotteiden brändimyynti oli 248 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 112 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 450 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

 

Haastattelussa selviää mm.

  • Minkälainen Marimekko-ura toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kaskolla on?
  • Minkälainen yhtiö Marimekko on? 
  • Mikä on Marimekon myynnin jakauma Suomi / muu maailma?
  • 2018 oli Marimekolle erittäin vahva. Mitkä olivat avainluvut ja menestystekijät? 
  • Mitkä ovat menossa olevan strategiakauden tärkeimmät painopistealueet? 
  • Marimekon visiona on tulla maailman kiehtovimmaksi lifestyle-designbrändiksi. Miten tähän haastavaan tavoitteeseen päästään? 
  • Millaisella strategialla Marimekko levittäytyy maailmalla? 
  • Mitkä ovat Marimekon arvot? 
  • Miten vastuullisuus näkyy Marimekon toiminnassa ja tuotteissa? 
  • Mitkä yhtiöt ovat Marimekon verrokkiyhtiöitä?
  • Mitkä ovat yhtiön taloudelliset tavoitteet? 
  • Mikä on yhtiön osinkopolitiikka? 
  • Miltä vuosi 2019 näyttää? 
  • Miksi kannattaa sijoittaa Marimekkoon?

Sijoittajille: https://company.marimekko.com/fi/sijoittajat/

Ohjelma - SijoitusSummit 2019 kevät

Tiina Alahuhta-Kasko

Toimitusjohtaja – Marimekko